نکات خرید روشویی کابینت دار

سوراخ بالای روشویی
سوراخ بالای روشویی برای چیست؟
آبان ۲۶, ۱۳۹۷
روشویی کابینت دار

روشویی کابینت دار

هنگام خرید روشویی کابینت دار، چگونه بهترین انتخاب را داشته باشیم؟

روشویی از جزییات اصلی فضای سرویس بهداشتی است که با توجه به نوع و کاربردشان انواع متنوعی دارد.

یکی از فضاهای اصلی که در هر خانه‌ای وجود آن ضروری است، سرویس بهداشتی است. در سرویس‌های بهداشتی، عنصری کاربردی و اصلی به نام روشویی قرار دارد.

 

روشویی‌ها انواع متفاوتی دارند. یکی از آنها که از گذشته تا به حال همراه ما بوده؛ روشویی زمینی یا ایستاده است. امروزه علاوه بر روشویی‎های زمینی، انواع گوناگون و زیبایی از روشویی تولید می‌شود.

 


طرح و مدل‌های روشویی

روشویی‌ها در دو مدل کابینتی و بدون کابینت تولید می‌شوند. منظور از روشویی های بدون کابینت، همان روشویی‌های ایستاده است که معمولا از جنس چینی هستند و در اکثر خانه‌ها استفاده می‌شدند. این نوع روشویی در ابعاد و اندازه‌های متفاوتی تولید می‌شود. اگر شما هم از این مدل روشویی در منزل‌تان استفاده می‌کنید و به دنبال تغییر کوچکی در سرویس بهداشتی خود هستید، پیشنهاد ویژه‌ای برای‌تان داریم. شما می‌توانید در صورت تمایل و بسته به میزان فضای موجود در سرویس‌تان از باکس یا کمد برای نگهداری لوازم بهداشتی و شوینده‌ها استفاده کنید.

همان‌طور که گفته شد مدل دیگری از روشویی به نام روشویی کابینتی یا یونیت‌دار طراحی و تولید می‌شود. این مدل به دلیل کاربردی‌تر بودن با استقبال زیادی روبه‌رو شده که با انتخاب آن به‌راحتی فضای زیر سینک خود را کاربردی می‌کنید. فضای زیر سینک محل مناسبی برای قرار دادن انواع مواد شوینده و بهداشتی است. روشویی‌های کابینتی در دو نوع دیواری و پایه‌دار تولید می‌شوند. اگر سرویس بهداشتی شما آنقدر کوچک است که با قرار دادن روشویی کابینتی پایه‌دار، فضای قرار دادن دمپایی سرویس بهداشتی را از دست می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم از نوع کابینتی‌ دیواری آن استفاده کنید. فضای زیر این روشویی فضای مناسبی برای قرار‌گیری دمپایی یا حتی سطل زباله است.

در صورتیکه سرویس بهداشتی‌تان فضای زیادی دارد و با محدودیت روبه‌رو نیستید، پیشنهاد می‌کنیم از روشویی کابینتی پایه‌دار استفاده کنید. به دلیل قرار گرفتن این نوع روشویی روی زمین، این مدل نسبت به مدل دیواری می‌تواند وزن بیشتری را تحمل کند. در نتیجه شما در انتخاب جنس سینک و صفحه روی یونیت آزاد هستید.

جنس و طرح روشویی

معمولا جنس سینک روشویی از چینی نشکن است ولی شما با توجه به نوع سلیقه‌تان می‌توانید سینک‌هایی از جنس سرامیک، شیشه، چوب و فلز سفارش دهید.

شفافیت لعاب و عدم وجود خط و خش، سطحی بدون موج و ناهمواری، عدم وجود ترک‌های مویی (معمولا این ترک‌ها به‌راحتی دیده نمی‌شوند)، مقاومت در برابر مواد شوینده و اسیدی از دسته نکات مورد توجه در انتخاب سینک روشویی است.

مناسب‌ترین جنس کابینت یا یونیت روشویی پی‌وی‌سی است. دقت کنید اگر از کابینت‌های چوبی استفاده می‌کنید، حتما از چوب‌های فناوری شده تهیه شده باشد. به دلیل رطوبت بالا در سرویس‌ها باید متریال استفاده شده در این قسمت‌ها، ضد آب و رطوبت باشد. جنس رویه کابینت یا پیشخوان روشویی می‌تواند از سنگ‌های طبیعی مانند گرانیت، کوارتز، مرمر و … باشد. در صورتی که از سنگ‌های طبیعی استفاده می‌کنید، باید در انتخاب مواد شوینده دقت کنید. سنگ‌های طبیعی در برابر مواد شوینده اسیدی آسیب‌پذیر هستند.

اندازه‌های استاندارد روشویی

خوشبختانه انواع روشویی با ابعاد و اندازه‌های متفاوت طراحی و تولید شده است. اگر شما بنا به دلایلی نمی‌توانید از روشویی‌های استاندارد استفاده کنید، می‌توانید روشویی خود را با ابعاد و اندازه دلخواه سفارش دهید. لطفا هنگام سفارش به اندازه‌های استاندارد توجه کنید. البته ارتفاع استاندارد روشویی ۸۰ سانتی‌متر است اما شما می‌توانید برحسب نیاز و اندازه قد اعضای خانواده، ارتفاع آن را بیشتر یا کمتر در نظر بگیرید. عرض یا عمق یک روشویی استاندارد ۴۰ تا ۵۵ سانتی‌متر است. همچنین طول مناسب آن ۴۰ تا ۶۰ سانتی‌متر است.

کدام روشویی برای چه فضا و سبکی؟

یکی از نکاتی که باید هنگام انتخاب روشویی به آن توجه کنید، انتخاب طرح و سبک است. اگر تمایل دارید سرویس بهداشتی مدرنی داشته باشید، مدلی را انتخاب کنید که سینک آن شیشه‌ای یا سرامیک باشد و یونیت آن از جنس پی‌وی‌سی همراه سطحی صاف و صیقلی باشد. همچنین برای شکل ظاهری آن طرح‌های ساده و گویا، مانند مربع و مستطیل در نظر بگیرید.

اگر خواهان طراحی کلاسیک هستید، یونیت‌هایی با رویه سنگ‌های طبیعی مانند مرمر سفارش دهید. ترجیحا پایه‌ها دارای انحنا با طراحی و کنده‌کاری‌های کلاسیک باشد. استفاده از رنگ‌های طلایی، قرمز پخته، سورمه‌ای، بادمجانی و قهوه‌ای تیره در این روشویی‌ها به شما کمک می‌کند سبکی کلاسیک ایجاد کنید. همچنین می‌توانید جنس کابینت و بدنه آن را چوبی سفارش دهید؛ در این صورت حتما از رنگ چوب تیره استفاده کنید و با نور آفتابی (زرد) آن را نورپردازی کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *